Facturering
Tandartspraktijk Odoorn werkt samen met Infomedics voor uw facturen. Dit betekent dat u uw factuur via e-mail of via de post toegestuurd krijgt door Infomedics en ook aan Infomedics dient te betalen. Mocht u voor tandheelkundige zorg verzekerd zijn, gaat uw factuur normaliter altijd eerst naar de zorgverzekeraar. Als er een restbedrag overblijft wat u zelf moet voldoen, wordt de factuur vervolgens naar u toegestuurd door Infomedics. Als u niet verzekerd bent voor tandheelkundige zorg, krijgt u de factuur direct van Infomedics toegestuurd.
Inhoudelijke vragen over uw factuur kunt u altijd aan ons stellen. Vragen over bijvoorbeeld betalingsvoorwaarden van Infomedics kunnen wij echter niet altijd beantwoorden. Als hierover vragen zijn, kunt u dus het best contact opnemen met Infomedics. Ook vragen met betrekking tot de dekking van uw tandheelkundige verzekering kunnen wij niet altijd beantwoorden, omdat wij geen inzage hebben in uw verzekering en hierover ook geen informatie mogen opvragen (in verband met de privacywetgeving). Vragen daarover kunt u dus het best aan uw eigen verzekeraar stellen.
Volgens een aanpassing in de “Regeling ransparantie zorgaanbieders”, die sinds 1 september 2024 is ingegaan, zijn wij verplicht u te melden dat wij geen contract hebben met een zorgverzekeraar. Dit hebben wij nooit gehad en is ongebruikelijk onder tandartspraktijken, maar we zijn wel verplicht dit mede te delen.